Updates & analyse
Onderzoekfiches
Over Mediapunt
Zoeken
Mediabeleid
Marketing
Regels voor reclame: minimumnormen en verschillen tussen landen
Journalistiek
De Standaard: van politieke invloed naar marktinvloed op redactionele keuzes
Audiovisuele media
Wat zegt de lancering van Streamz over de rol van VRT?
Audiovisuele media
EU-wetgeving: videodeelplatformen en kinderrechten
Audiovisuele media
Wat is de rol van de publieke omroep? Antwoorden van publiek, overheid en stakeholders
Audiovisuele media
Vlaamse Regulator voor de Media (VRM): jaarverslag 2022
Mediagebruik
Digitale intimidatie van milieuactivisten: kenmerken en een navigatortool
Mediabeleid
De politiek van streaming: hoe nationale belangen de regulering van VOD diensten vormgeven
Economie
Vlaamse mediabedrijven zoeken naar groei in het buitenland om krimpende marges in eigen land te counteren
Mediabeleid
Blindspots in Europese AI-beleid voor media. Onderzoek naar AI-beleid op media- en communicatiesector
Alle onderzoeken per thema
Audiovisuele media en gaming
Crossmediagebruik en -repertoires
Digitale en mediawijsheid
Economie van de media
Gezondheid en welzijn
Innovatie en digitale transformatie
Journalistiek en (des)informatie
Lifestyle en entertainment
Mediagebruik en -participatie
Mediatechnologie en AI
Pluriformiteit en diversiteit in de media
Politieke communicatie
Reclame en marketing
Strategische communicatie