updates & analyse
onderzoekfiches
media.monitor
over mediapunt
Zoeken
Mediabeleid
Audiovisuele media
Gids in mediawijsheid, betrouwbare informatie, gratis en gevarieerd: verwachtingen van Vlamingen voor de VRT
Mediabeleid
De informatieopdracht van de VRT, belangrijker dan ooit
Economie
De Mediamachine: hoe geld en technologie de media-economie regeren
Journalistiek
Klachten over journalistieke ethiek onthullen regionale verschillen in Europa
Mediatechnologie
Hoe AI onze creatieve sector beïnvloedt: inzichten uit een VAF-studie
Economie
Hoe streamingplatformen de sportwereld veranderen: over uitzendrechten
Economie
Van analoge naar digitale radio: Uitdagingen en kansen voor de Vlaamse markt
Journalistiek
Woke als bedreiging? Een analyse van het discours in Vlaamse kranten
Mediabeleid
Hoe rechtzaken als geweld tegen journalisten vermijden?
Marketing
Regels voor reclame: minimumnormen en verschillen tussen landen
Journalistiek
De Standaard: van politieke invloed naar marktinvloed op redactionele keuzes
Audiovisuele media
Wat zegt de lancering van Streamz over de rol van VRT?
Audiovisuele media
EU-wetgeving: videodeelplatformen en kinderrechten
Audiovisuele media
Wat is de rol van de publieke omroep? Antwoorden van publiek, overheid en stakeholders
Audiovisuele media
Vlaamse Regulator voor de Media (VRM): jaarverslag 2022
Mediagebruik
Digitale intimidatie van milieuactivisten: kenmerken en een navigatortool
Mediabeleid
De politiek van streaming: hoe nationale belangen de regulering van VOD diensten vormgeven
Economie
Vlaamse mediabedrijven zoeken naar groei in het buitenland om krimpende marges in eigen land te counteren
Mediabeleid
Spelers omzeilen Belgisch loot boxes verbod
Mediabeleid
Blindspots in Europese AI-beleid voor media. Onderzoek naar AI-beleid op media- en communicatiesector
Alle onderzoeken per thema
Audiovisuele media en gaming
Crossmediagebruik en -repertoires
Digitale en mediawijsheid
Economie van de media
Gezondheid en welzijn
Innovatie en digitale transformatie
Journalistiek en (des)informatie
Lifestyle en entertainment
Mediagebruik en -participatie
Mediatechnologie en AI
Pluriformiteit en diversiteit in de media
Politieke communicatie
Reclame en marketing
Strategische communicatie