updates & analyse
onderzoekfiches
media.monitor
over mediapunt
Zoeken
Reclame en marketing
Mediatechnologie
AI Media Barometer toont verschillen tussen mediaprofessionals
Duurzame productpromoties door lifestyle influencers: effectief bij jonge vrouwen
Marketing
Regels voor reclame: minimumnormen en verschillen tussen landen
Marketing
Gezond eten = alleen eten? Sociale contexten in voedselreclame
Marketing
Kidfluencers: weinig authentiek en vooral beheerd door moeders
Marketing
De overtuigingskracht van finfluencers
Marketing
Duurzame mode promoten met authentieke verhalen
Marketing
Hoe influencermarketing versus merkadvertenties de visuele aandacht beïnvloeden op Instagram
Welzijn
Alcohol op Instagram: Onderzoek naar Invloed van Social Media Influencers
Welzijn
Gesprekken met vrienden over alcoholpromo door influencers kan jongeren mediawijzer en kritischer maken
Marketing
Personalisatie, vertrouwen en gebruikservaring cruciaal voor toekomst branded content
Marketing
Nieuwsgebruikers willen nieuwswaardige, waardevolle native advertising
Marketing
Diverse mannenlichamen in reclame hebben positieve invloed op mannelijk lichaamsbeeld
Marketing
Een stand van zaken van sociale media, influencers en content creators in België. Inzichten uit de SMI Barometer 2023
Mediawijsheid
Zijn jonge kinderen opgewassen tegen de reclame-industrie?
Alle onderzoeken per thema
Audiovisuele media en gaming
Crossmediagebruik en -repertoires
Digitale en mediawijsheid
Economie van de media
Gezondheid en welzijn
Innovatie en digitale transformatie
Journalistiek en (des)informatie
Lifestyle en entertainment
Mediabeleid
Mediagebruik en -participatie
Mediatechnologie en AI
Pluriformiteit en diversiteit in de media
Politieke communicatie
Strategische communicatie